迪士尼【Treasure Planet 星銀島】




I'm Still Here
主唱: JOHNNY RZEZNIK

I am a question to the world,
Not an answer to be heard,
or a moment that's held in your arms.
And what do you think you'd ever say?
I won't listen anyway:
You ignore me,
And I'll never be what you want me to be.

我是一個疑問,存在這世上
而不是答案,去被聽到
或許一瞬間就被你握在手上
你想,你說過嗎?
但,無論如何,我都聽不到了
你忽略我的存在
而我也沒有成為你所期望的那樣

And what do you think you'd understand?
I'm a boy, no i'm a man.
You can't take me and throw me away.
And how can you learn what's never shown?
Yeah, you stand here on your own.
They don't know me 'cause I'm not here.

你認為,你瞭解嗎?
我是個男孩,不,我已經是男人了
你不能帶著我,然後將我扔在一旁
這樣你要我如何學到那些從未曾見識過的呢?
對,你一個人站在這裡
他們卻永遠不會了解我
因為我的心根本不在這裡

And I want a moment to be real,
Wanna touch things I don't feel,
Wanna hold on and feel I belong.
And how can the world want me to change,
They're the ones that stay the same.
They don't know me,
'Cause I'm not here.

我希望至少有片刻可以成真
想觸碰到那些我感受不到的
想緊緊抓住,並且感覺我所在
那世界如何能期待我改變呢?
他們總是一成不變
他們不了解我
因為我的心根本不在這裡

And you see the things they never see
All you wanted, I could be
Now you know me, and I'm not afraid
And I wanna tell you who I am
Can you help me be a man?
They can't break me
As long as I know who I am

然後你看到他們不曾見過的
只要你想要的,我都可以做到
現在你總算懂我了,我並無所懼
而且我想告訴你,我到底是誰
你可以幫助我成為一個男人嗎?
他們不能擊倒我
只要你知道我是誰

And I want a moment to be real,
Wanna touch things I don't feel,
Wanna hold on and feel I belong.
And how can the world want me to change,
They're the ones that stay the same.
They can't see me,
But I'm still here.

我希望至少有片刻可以成真
想觸碰到那些我感受不到的
想緊緊抓住,並且感覺我所在
那世界如何能期待我改變呢?
他們總是一成不變
他們不了解我
但是我的人還在這裡

They can't tell me who to be,
'Cause I'm not what they see.
And the world is still sleepin',
While I keep on dreamin' for me.
And their words are just whispers,
And lies that I'll never believe.

他們不能要求我去成為什麼人
因為我並不像他們所看到的那樣
這世界沉睡依舊
當我還在為自己編織夢想的時候
他們的話就猶如耳邊風
而且我也不會聽信謊言

And I want a moment to be real,
Wanna touch things I don't feel,
Wanna hold on and feel I belong.
And how can they say i never change,
They're the ones that stay the same.
I'm the one now,
'Cause I'm still here.

我希望至少有片刻可以成真
想觸碰到那些我感受不到的
想要緊緊抓住,並且感覺我所在
那他們怎麼能說我一點成長也沒有
他們總是一成不變
而我現在也和他們一樣了
因為我的人還在這裡

I'm the one,
'Cause I'm still here.
I'm still here.
I'm still here.
I'm still here.

我現在也和他們一樣了
因為我的人還在這裡
我還在這裡
我仍然在這裡



迪士尼【Treasure Planet 星銀島】

2002年年底在美國所推出的第42部動畫長片,故事內容是迪士尼根據Robert Louis Stevenson 的經典冒險名著小說《金銀島》(Treasure Island)所改編,並且將故事場景移到浩瀚的宇宙星空之中(電影院的大銀幕觀看會特別感動,尤其是 藏寶圖 展開那一幕)。

故事的少年主人翁 吉姆在星海的歷險途中唱出心聲「I'm Still Here」,像是在訴說青春期的少年排斥眾人的期盼眼光,想要遠離一成不變的生活,遠離家園冒險找尋寶藏,追求成長突破的那種心情。對於困惑方向的人們應該也很能夠得到共鳴。

演唱的JOHNNY RZEZNIK是搖滾團體咕咕娃(Goo Goo Dolls- 哭泣的洋娃娃)的主唱。他們因為電影「X情人」(City of Angels)主題曲 「Iris」 而聲名大噪,「Iris」也曾被英國前少男團體「男孩特區」(BOYZONE)的主唱 羅南(Ronan Keating)翻唱。

額外補上在網路上搜到另一個「I'm Still Here」版本:
是JOHNNY RZEZNIK在 Disney 的live表演





arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 erukawa 的頭像
    erukawa

    erukawa

    erukawa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()